تعمیر کولرگازی در شرق تهران

تعمیر کولرگازی در شرق تهران

تعمیر کولرگازی در شرق تهران

تعمیر کولرگازی در شرق تهران دارای نمایندگی‌های با مجوز برای نصب و تعمیرات کولرگازی در شرق تهران با بالاترین و مطلوب‌ترین کیفیت را به مشتریان ارائه می‌دهد. از هنگام نصب و راه‌اندازی کولرگازی و سرویس آن توسط تعمیرکارهای مجرب و باتجربه انجام می‌شود.

ضرورت بودن کولرگازی

ما کولرگازی را بدیهی می‌دانیم، اما تصور کنید که زندگی بدون آن چگونه خواهد بود، این اختراع که زمانی لوکس محسوب می‌شد، اکنون یک امر ضروری است و به ما امکان می‌دهد خانه‌ها، مشاغل، بیمارستان‌ها، مراکز داده، آزمایشگاه‌ها و سایر ساختمان‌های حیاتی برای اقتصاد و زندگی روزمره خود را خنک کنیم. در واقع، دمای هوا آن‌قدر برای ما مهم است که طبق گفته اداره اطلاعات انرژی، 48 درصد از کل مصرف انرژی در خانه‌های ایرانی ناشی از سرمایش و گرمایش است.

این روزها استفاده از وسایل سرمایش قدیمی مانند کولرهای آبی رو به کاهش است و البته بخاری های برقی و گازی با خطرات بسیار جدی جای خود را به کولرهای گازی داده اند. ازین جهت درخواست برای نصب کولرگازی روزانه بالا می‌رود، پشتیبانی کامل نیازی های فرد برای روزهای سرد و گرم تنها با یک دستگاه به نحو احسنت توجه مصرف‌کنندگان را بسیار به خود جلب کرده است. این روزها پیش فروش کولرهای گازی قبل از اتمام واحدهای ساختمانی آغاز می شود.

مانند بسیاری از پیشرفت‌های مهم، فناوری مدرن تهویه مطبوع تجاری و مسکونی نتیجه مجموعه‌ای از پیشرفت‌های دانشمندان و مخترعانی است که خود را برای ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای مشکلات روز به چالش می‌کشند. در جدول زمانی تعاملی ما در بالا حرکت کنید و برای آشنایی با برخی از نقاط عطف کلیدی در تاریخچه تهویه مطبوع، ادامه مطلب را بخوانید.

البته نکته حائز اهمیت در این رابطه گرما و سرمای مطلوب ساتع شده از کولرهای گازی به نسبت سایر دستگاه‌ها می‌باشد. در سال‌های قبل که روزهای گرمی را سپری کرده‌ایم کولرهای گازی با سرمایش قوی برای مناطق گرم ایران حس خوبی را به همراه داشته‌اند. تحمل گرمای طاقت فرسا برای شهرهای شرجی و کویری بدون کولرهای گازی نشدنی خواهد بود. در کنار روزهای گرم، شب‌های سرد زمستان این دستگاه همراه خوبی برای خریدار است.

در کنار تمامی مزایای اشاره شده، هزینه نگهداری به مراتب معقول  و دسترسی راحت به سرویس و تعمیر کولرگازی در طول شبانه روز از هر جهتی خرید کولرگازی را موجه می‌کند.

نصب و تعمیر کولرگازی در شرق تهران توسط کارشناسان

تعمیرکارها باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی و به‌روز شدن کولر‌های گازی متدهای جدید برای نصب و تعمیر را می‌آموزند و به بهترین نحو آن‌ها را نصب و تعمیر می‌کنند. پس با خیالی راحت و مطمئن می‌توانید به کارشناسان مجرب بسپارید. رضایت‌مندی مشتریان یکی از مهم‌ترین نکات برای مراکز تعمیر کولرگازی در شرق تهران می‌باشد، به همین خاطر تعمیرکاران به نحو احسنت بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها این است که شما از هرجا کولرگازی را تهیه کرده باشید با خیالی راحت می‌توانید نصب و تعمیر آن را به مرکز تعمیرکار آنلاین بسپارید. تعمیرکار آنلاین یکی از بهترین و متخصص‌ترین و مورد اعتماد‌ترین مراکز در نصب، راه‌اندازی و تعمیر کولرگازی می‌باشد. اگر در شرق تهران سکونت دارید و به راه‌اندازی کولرگازی، تعمیر کولرگازی در شرق تهران، نصب کولرگازی، شارژ گاز کولرگازی احتیاج دارید با تماس به مرکز تعمیرکار آنلاین کارشناس موردنظر خود را فرا بخوانید.

منطقه‌های تحت پوشش در شرق تهران

منطقه‌های تحت پوشش مرکز تعمیرکار آنلاین کولرگازی در شرق تهران: تهرانپارس، نارمک، پیروزی، رسالت، (مجیدیه شمالی و مجیدیه جنوبی)، گلبرگ، دردشت و … هستند.

برای راحتی مشتریان و همیشه در دسترس بودن و سریع رسیدن در تمامی مناطق تهران به خصوص شرق تهران شعبه وجود دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیرکاران به محل موردنظر رفته و درخواست مشتری را انجام می‌دهند.

تعمیرکار آنلاین بعد از تماس مشتری و ثبت مشخصات و درخواست مشتری به نزدیک‌ترین تعمیرکار و با داشتن تخصص مشکل کولرگازی مشتری موردنظر در کمترین زمان ممکن به محل موردنظر می‌فرستد و تعمیرکار با تجهیزات کامل و دانستن مشکل در سریع‌ترین حالت عیب‌یابی کرده و آن را حل می‌کند.

مطالب مرتبط: روش تمیز کردن کولر گازی به صورت حرفه ای

نصب کولرگازی در شرق تهران

در فصل تابستان با هوای بسیار گرم خرید کولرگازی بسیار زیاد می‌شود. برای محل سکونت و زندگی، برای شرکت‌ها و اتاق کار کارمندان، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و… . برای داشتن بهترین خرید در لوازم الکتریکی به خصوص کولرگازی دانستن یک‌سری مطالب بسیار مفید و کارآمد می‌باشد که در این مقاله برای مشتریان شرق تهران بسیار مطالب خوبی قرار داده شده است.

نصب، راه‌اندازی و تعمیر کولرگازی در شرق تهران

پس از تهیه و خرید کولرگازی برای نصب آن احتیاج به یک فرد کاربلد و باتجربه می‌باشد که بسیار در این امر وارد باشد و بتواند تمامی کارهای اولیه برای آماده‌سازی کولرگازی را انجام دهد.

اگر در زمانی دیگر به دلیل جابه‌جایی یا هر دلیل دیگری مشتری بخواهد کولرگازی را باز کند و مجدد در محلی دیگر آن را راه‌اندازی کند برای آسیب ندیدن و سالم ماندن دستگاه بهتر است از یک فرد متخصص استفاده شود تا اگر مشکل و عیبی هم پیدا کرده بود آن را بر طرف کند و سالم دوباره نصب‌کرده و تحویل مشتری دهد. در صورت تماس نگرفتن با مرکز و استفاده‌نکردن از افراد مجرب ممکن است خسارت جبران‌ناپذیری وارد شود و هزینه بیشتری برای خرید مجدد کولرگازی پرداخت شود.

اجزاء کلی کولرگازی

نصب کولرگازی به اطلاعات تخصصی و فردی باتجربه احتیاج دارد. برای مثال فرد باید از طرز قرارگرفتن پنل‌های داخلی و خارجی کولرگازی موردنظر، لوله‌کشی توکار به‌کاررفته دستگاه، اتصالات شلنگ کندانسور و رطوبت‌زدای کولرگازی، عایق‌بندی لوله‌ها، از همه مهم‌تر تست کردن گاز که نشتی نداشته باشد که منجر به اتفاقات ناخوشایندی می‌شود اطلاع کافی داشته باشد و بسیار وارد باشد. تست گاز اولیه کولرگازی هم حتماً باید انجام شود. علاوه بر این اطلاعات کلی فرد باید تجربه داشته باشد تا بتواند بسیار مسلط دستگاه را نصب کند. پس برای نصب کولرگازی در شرق تهران به معتبرترین مرکز تعمیرکار آنلاین اعتماد کنید.

*نکات مهم

اگر تعمیر کولرگازی در شرق تهران اشتباه نصب شود. مشکلاتی به وجود می‌آورد که در صورت توجه نکردن به آن‌ها می‌تواند باعث ازبین‌رفتن دستگاه شود. مانند: افزایش بی‌رویه مصرف برق، داشتن صدای بسیار زیاد و آزاردهنده، نشتی گاز، خنک نکردن و زدن باد گرم، ریختن قطرات آب در زمان روشن بودن دستگاه و مشکلات دیگری که می‌تواند خطرات زیادی برای شما داشته باشد، رخ بدهد. به همین خاطر با انتخاب مرکز تعمیرکار آنلاین و مشاوره با کارشناسان و استفاده از افراد متخصص در زمینه کولرگازی باعث می‌شود با ایمنی بالا دستگاه نصب شود و اتفاقات ناگوار رخ ندهد.

تجهیزات یک کولرگازی

آناتومی یک کولرگازی مرکزی خانه به‌صورت سیستم‌های خدمات تهویه مطبوع خانه مرکزی از دو جزء اصلی تشکیل شده است: یک واحد متراکم‌کننده که در خارج از خانه شما قرار دارد و یک کویل اواپراتور (که اغلب به‌عنوان کویل A نامیده می‌شود) که در قسمت اصلی قرار می‌گیرد. کوره یا هواگیر شما مبرد موجود در کویل A گرما را از خانه شما می‌گیرد و آن را به واحد کندانسور در فضای باز منتقل می‌کند. فن واحد تغلیظ هوای بیرون را از طریق کویل متراکم می‌دمد تا گرما را از بین ببرد. واحد تغلیظ سه قسمت قابل تعویض توسط دستگاه DIYer را در خود جای‌داده است: کنتاکتور AC، استارت.

هزینه نصب و تعمیر کولرگازی در شرق تهران

هزینه نصب و راه‌اندازی کولرگازی در شرق تهران به خیلی از مسائل بستگی دارد. از جمله محلی که در آن کولرگازی نصب شده است، مشکلی که برای دستگاه به وجود آمده است، تعویض قطعه‌ای از کولرگازی در صورت نیاز، برند کولرگازی، یونیت‌های به‌کاررفته در کولرگازی، بازکردن دستگاه و بردن به مرکز اگر مشکلی جدی باشد و… . تمامی این عوامل بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد و برای دریافت هزینه تعمیر تأثیرگذار می‌باشد.

موارد مهم در هزینه تعمیر کولرگازی:

  1. هزینه لوله و وصل کردن لوله‌ها
  2. کیفیت کار تعمیرکار کولرگازی در شرق تهران
  3. هزینه پایه کمپرسور کولرگازی
  4. هزینه لوله اضافی به‌کاررفته در کولرگازی
  5. هزینه کابل اضافی به‌کاررفته در کولرگازی
  6. هزینه شارژ گاز برای کولرگازی
  7. هزینه ایاب‌وذهاب تعمیرکار
  8. هزینه نصب و راه‌اندازی کولرگازی

مطالب مرتبط: تعمیر کمپرسور کولر گازی

معایب تعمیر نکردن به‌موقع کولرگازی:

همانطور که آگاه هستید خرابی در یک قطعه به صورت سیستم به سایر اجزا سیستم تاثیر مخرب به جای می‌گذارد. برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی و خراب شدن سایر قطعات بهتر است که سرویس دوره ای را جدی بگیرید. در کنار آن تعمیرات کولر گازی را در اسرع وقت توسط افراد ماهر جدی بگیرید.

  1. میزان خنک‌کنندگی کولرگازی نسبت به قبل بسیار کمتر می‌شود.
  2. مصرف برق را بسیار افزایش می‌دهد.
  3. هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنیم دوده‌های سیاه خارج می‌شود.
  4. در طول روشن بودن کولرگازی بوی بسیار نامطبوع و بدی می‌دهد.
  5. وقتی مسیر لوله‌ها دچار گرفتگی شود، پنل داخلی کولرگازی دچار آبریزی می‌شود.
  6. گاهی اوقات باعث سوختگی (آتش‌سوزی) یا معیوب شدن کمپرسور کولرگازی می‌شود.
  7. فاصله بیرون آمدن باد (محدوده‌ی خنک‌کنندگی کولرگازی) نسبت به قبل کمتر می‌شود.

علائم کم بودن شارژ گاز کولرگازی و فشار آمدن به دستگاه

 شارژ گاز کولرگازی در شرق تهران

کم‌شدن گاز درون کولرگازی خود را با مشکل‌های متفاوتی نمایش می‌دهد اما بیشترین آن‌ها شامل مشکلات زیر هستند :

  1. بعضی قسمت‌ها مانند لوله‌ها و پنل داخلی برف می‌زنند.
  2. کمپرسور به شکل یک‌سره و مداوم کار می‌کند.
  3. دستگاه اصلاً خنک نمی‌کند و گاهی اوقات دستگاه باد گرم می‌زند.
  4. درجه حرارت لولة دهش کمپرسور بسیار کم می‌شود.
  5. آمپر کولرگازی از حالت معمولی بسیار کمتر می‌شود.
  6. گردوخاک، غبار و چربی در محل نشت بر روی مدار لوله‌کشی دستگاه دیده می‌شود.
  7. فشار قسمت مکش دستگاه بسیار پایین می‌آید.
  8. بسیار دیده شده صدای مهیب و ناهنجاری از کمپرسور دستگاه شنیده شده است.

فواید سرویس و تعمیر کولر گازی در شرق تهران

تامی کولرهای گازی برای داشتن عمری طولانی‌تر و خراب نشدن به سرویس‌های دوره‌ای احتیاج دارند. سرویس دوره‌ای کولرهای گازی باعث می‌شود در مصرف برق و خراب نشدن قطعات نقش به سزایی داشته باشند که بسیار مفید است.

چرا کولرگازی خانه را خنک نمی‌کند؟

 مطمئن شوید که مشکل از کوره نیست، ترموستات خود را روی حالت AC تنظیم کنید و تنظیم دما را پایین بیاورید. اگر فن کوره وارد شود، مشکل در کوره نیست. اگر فن کار نمی‌کند، کلید مدار کوره را دوباره تنظیم کنید. اگر فن همچنان روشن نمی‌شود، باید با یک تعمیرکار تماس گرفته شود تا به دستگاه آسیب جدی وارد نشود. بعد، واحد متراکم بیرونی را بررسی کنید. کمپرسور (که صدایی شبیه یخچال دارد) و فن باید به‌درستی کار کنند.

کولرگازی پنجره‌ای

تعمیر و سرویس کولر گازی پنجره ای

کولرگازی پنجره‌ای بهترین نوع برای استفاده در خانه می‌باشد. کولرگازی پنجره‌ای از نظر فنی یک سیستم تهویه مطبوع “یکپارچه” نامیده می‌شود و از یک واحد تهویه مطبوع مستقل تشکیل شده است که در یک پنجره یا کمتر متداول از سوراخی در دیوار بیرونی قرار می‌گیرد. یک کولرگازی پنجره‌ای شامل تمام اجزای در یک جعبه فشرده است. گرما را از طریق سیم‌پیچ‌های کندانسور که در قسمت بیرونی دستگاه قرار دارند خارج می‌کند و هوای خنک شده را به داخل اتاق در سمت داخلی که کویل‌های اواپراتور در آن قرار دارند می‌دمد.

مطالب مرتبط: تعمیر و سرویس کولر گازی پنجره ای

رطوبت اتاق که روی کویل های اواپراتور متراکم می‌شود، عموماً به‌سادگی از سینی واقع در قسمت زیرین دستگاه به زمین می‌چکد. به همین دلیل مهم است که تعمیر کولرگازی در شرق تهران یک کولرگازی پنجره‌ای نصب شود تا خیلی کمی به سمت بیرون متمایل شود. با کج شدن اشتباه، برخی از کولرها ممکن است آب را روی زمین داخل خانه چکه کنند. تهویه مطبوع پنجره‌ای در اندازه‌های مختلف برای خنک‌کردن هر فضایی از یک اتاق تا یک طبقه کامل وجود دارد. یک کولرگازی پنجره‌ای بزرگ ممکن است بتواند کل یک‌خانه کوچک را خنک کند، به خصوص اگر یک‌خانه یک طبقه باشد.

کولرگازی قابل‌حمل

این سیستم نوع دیگری از سیستم تهویه مطبوع واحد است. تهویه مطبوع قابل‌حمل شامل یک واحد تهویه مطبوع متحرک و مستقل است که در داخل یک اتاق روی زمین قرار می‌گیرد و گرمای خروجی اگزوز را با استفاده از دریچه شلنگ از طریق دیوار بیرونی یا دریچه پنجره تخلیه می‌کند. مانند کولرگازی پنجره‌ای، کویل های اواپراتور و کویل های کندانسور در یک جعبه قرار دارند که یکی از دلایلی است که این واحدها نسبت به انواع دیگر سیستم‌های AC سروصدای بیشتری دارند.

تهویه مطبوع قابل‌حمل معمولاً برای اتاق‌های زیر 500 فوت مربع استفاده می‌شود. بسیاری از افراد از تهویه مطبوع قابل‌حمل برای خنک‌کردن موقت فضا یا هر جا که نصب یک واحد نصب شده روی پنجره عملی نیست، استفاده می‌کنند. مانند کولرگازی پنجره‌ای، سیستم واحد قابل‌حمل تمام اجزا را در یک جعبه فشرده دارد. ازآنجایی‌که واحد قابل‌حمل در داخل خانه قرار می‌گیرد، فن اپراتور آن نسبتاً دائماً کار می‌کند تا رطوبت متراکم شده‌ای را که در داخل واحد جمع می‌شود تبخیر کند. واحدهای دیگر ممکن است یک مخزن برای جذب آب متراکم داشته باشند که باید به طور دوره‌ای تخلیه شود. این کاملاً متفاوت از یک واحد نصب شده روی پنجره است که در آن رطوبت متراکم شده به‌سادگی روی زمین می‌چکد.

کولرگازی بدون داکت (اسپلیت)

سیستم اسپلیت که بدون داکت یا “مینی اسپلیت” نیز نامیده می‌شود، معمولاً در خانه‌ها و همچنین هتل‌ها و سایر ساختمان‌های چند واحدی یافت می‌شود. برای خانه‌هایی که با سیستم تهویه مطبوع هوای اجباری سروکار ندارند، مانند خانه‌هایی که گرمایش رادیاتور آب گرم یا بخار یا گرمایش برقی دارند، به یک گزینه محبوب تبدیل شده است. اکثر تهویه مطبوع اسپلیت نیز پمپ حرارتی هستند و بنابراین عملکردهای گرمایش و سرمایش را نیز ارائه می‌دهند.

سیستم اسپلیت سیستم تهویه مطبوع را به دو پکیج یا واحد ترمینال تقسیم می‌کند: واحد کندانسور در نمای بیرونی ساختمان قرار دارد و شامل کمپرسور، کندانسور و فن کندانسور است. واحد تبخیر در قسمت داخلی قرار دارد و خنک‌کننده و توزیع هوا را کنترل می‌کند. تعمیر کولرگازی این معمولاً یک واحد جعبه مستطیلی است که بر روی دیوار داخلی نصب شده است و حاوی یک فن گردشی، شیر انبساط و کویل اواپراتور است. لوله مبرد از دیواره بین واحدهای تراکم و تبخیر عبور می‌کند. یک لوله ثانویه که به‌موازات لوله مبرد قرار دارد، آبی را که از سیم‌پیچ‌های اواپراتور داخلی متراکم می‌شود، تخلیه می‌کند.

کولرگازی مرکزی

سیستم تعمیر کولرگازی در شرق تهران مرکزی بزرگ‌ترین نوع تهویه مطبوع معمولی است. مانند یک سیستم اسپلیت، یک سیستم مرکزی از دو واحد – واحد تراکم و واحد تبخیری – تشکیل شده است که توسط لوله مبرد به یکدیگر متصل می‌شوند. واحد کندانسینگ یک واحد بیرونی بزرگ و جعبه‌ای شکل است که شامل کمپرسور، کویل های متراکم‌کننده و فن کندانس است. واحد تبخیری معمولاً در پلنوم (محفظه مرکزی بزرگ بین کوره و سیستم مجرای) کوره شما قرار دارد. این بدان معناست که سیستم تهویه مطبوع از همان کانال و فن دمنده استفاده می‌کند که سیستم گرمایش شما. در داخل پلنوم، واحد تبخیر از سیم‌پیچ اواپراتور و شیر انبساط تشکیل شده است.

رطوبت متراکم شده روی کویل های اواپراتور معمولاً از طریق لوله‌ای که به زهکشی کف می‌رود تخلیه می‌شود. تهویه مطبوع مرکزی معمولاً مؤثرترین نوع کولرگازی برای خنک‌کردن کل منازل است. هنگام نصب یک سیستم مرکزی جدید، توجه اولیه این است که مطمئن شوید که اندازه سیستم برای خانه شما مناسب است. اگر یک سیستم بیش از حد بزرگ باشد، عملکرد خوبی نخواهد داشت و هوای داخل را به‌اندازه کافی مرطوب نمی‌کند. اگر خیلی کوچک باشد، به‌اندازه کافی خنک نمی‌شود. نگهداری صحیح از سیستم تهویه مطبوع مرکزی نیز بسیار مهم است.

سخن پایانی

در این مقاله علاوه بر آشنایی کامل با کلیات و جزئیات تعمیر کولر گازی در شرق تهران و سه نوع از مهم‌ترین انواع کولرگازی، با طرز کار، معایب و بسیار نکات حائز اهمیت دیگر در این باره گفته شد و مهم‌تر از هر چیزی تعمیر کولرگازی در مناطق شرق شهر تهران که در کمترین زمان متخصصان باتجربه و کاربلد کالا را تعمیر کرده و مثل روز اول تحویل می‌دهند. برای داشتن همیشگی دستگاه و انجام چک کردن دوره‌ای بهتر است هنگام وقوع مشکل با استفاده از کارشناسان مجرب و باتجربه تعمیرکار آنلاین دستگاه خود را تضمین کرده و مدت طولانی از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا