مراحل نصب پکیج ایران رادیاتور، هرآنچه که برای نصب پکیج خود نیاز دارید بدانید!

مراحل نصب پکیج ایران رادیاتو

نصب پکیج دیواری ایران رادیاتور، در سه سوت

به‌منظور آشنایی با مراحل و روند نصب پکیج‌های ایران رادیاتور در این مقاله سعی داریم اطلاعات خوب و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

درگذشته مردم خانه‌های خود را با استفاده از بخاری گرم می‌کردند؛ ولی به دلیل مشکلات عدیده این وسیله گرمایشی کم‌ کم مردم به فکر جایگزینی مناسب‌تر و ایمن‌تر برای گرم‌کردن خانه‌های خود افتادند ازاین‌رو شوفاژ در میان خانه‌ها جایی برای خود باز کرد. ولی استفاده از شوفاژ مستلزم درنظرگرفتن فضایی برای موتورخانه آن بود که آن هم مشکلات و داستان‌های خاص خود را داشت.

با پیشرفت علم و تکنولوژی وسیله‌ای به نام پکیج ظهور کرد که نه‌تنها خانه‌هایمان را گرم می‌کرد، بلکه آب گرم موردنیاز خانواده را هم فراهم می‌کرد. یعنی یک‌تنه همه نیازهای گرمایشی یک‌خانه را تأمین می‌کرد.

از این روست که این روزها اقبال عمومی برای استفاده از این وسیله کاربردی و ارزشمند روزبه‌روز افزایش می‌یابد و نه‌تنها خانه‌های نوساز به این وسیله مجهز هستند، بلکه خانه‌های قدیمی‌ساز هم تلاش می‌کنند، با ایجاد تغییراتی در سیستم لوله‌کشی آب و گاز خود و فراهم‌کردن سایر شرایط لازم، روند گرمایشی خود را به پکیج تغییر دهند.

مراحل نصب پکیج به‌صورت گام‌به‌گام

در همین ابتدای کار اشاره به این نکته ضروری است که بهتر است به‌منظور جلوگیری از اشتباه و خطرات احتمالی، نصب پکیج دیواری خود را به یک نصاب ماهر و متخصص بسپارید تا از درست بودن روند کار اطمینان داشته باشید.

مطالب مرتبط: تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

نصب پکیج  ایران رادیاتور و هواگیری آن

انواع پکیج های دیواری ایران رادیاتور

باید به خاطر داشته باشید که پیش از نصب پکیج، حتما باید پیچ پلاستیکی مشکی رنگ روی شیر هواگیری را باز کنید تا خروجی هوا مسدود نباشد. باید بدانید که اگر این پیچ هواگیری باز نشود، هوای سیستم نمی تواند خارج شود و این امر به پمپ و مبدل پکیج شما آسیب می رساند.

حالا نوبت به نصب شابلون پکیج روی دیوار می رسد که باید چیزی در حدود 40 سانتی‌متر زیر سوراخ دودکش نصب شود. بهتر است با مداد جای پیچ ها را علامت بزنیم که هنگام سوراخ کردن دیوار به مشکل نخوریم. در ادامه شابلون را از روی دیوار بر می داریم و با دریل و مته مناسب، دیوار را سوراخ می کنیم و قلاب و پلاک مخصوص را روی آن نصب می کنیم.

اگر قرار است پکیج شما داخل کابینت نصب شود بهتر است کف و سقف کابینت باز باشد تا هوا به خوبی در جریان باشد. باید دقت کنید که حتما دیواره‌های پکیج‌تان هم از کناره‌های کابینت 5 تا 10 سانتی‌متر فاصله داشته باشد، تا دسترسی به آن برای تعمیرات احتمالی که در آینده ممکن است نیاز داشته باشد، راحت‌تر صورت گیرد.

برای دستگاه‌های فن‌دار، بهتر است درصورت نیاز از حلقه‌های کاهنده حجم استفاده شود و محل متصل شدن دودکش به پکیج دیواری باید آب‌بندی شود. برای این کار باید از واشر چسبی مخصوص آب‌بندی زرد رنگ داخل بسته‌بندی دفترچه راهنمای دستگاه استفاده شود.

تذکر بسیار مهم

از آنجا که نصب پکیج، کاری بسیار تخصصی و حساس است و اگر به درستی انجام نشود، ممکن است خطراتی برای کاربر داشته باشد، توصیه ما به شما این است که حتما در هنگام خرید پکیج از یک نصاب پکیج ماهر کمک بگیرید.

تیم تعمیرکارآنلاین، نمایندگی پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور را در اختیار دارد و آمادگی دارد تا انواع خدمات مورد نیاز پکیج را به شما ارائه کند.

این خدمات شامل لوله کشی، نصب، تعمیر، خدمات پس از فروش، تامین قطعات اصلی و… می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

هزینه نصب پکیج ایران رادیاتور

نصب تمامی پکیج‌های شرکت ایران رادیاتور برای مشتریان عزیز رایگان بوده و تیم متخصص تعمیرکارآنلاین، برای نصب پکیج ایران رادیاتور شما تنها با یک کلیک در کنارتان خواهد بود.

نصب رایگان پکیج شامل چه مواردی می شود

  • نصب اتصالات لوله‌کشی آب به پکیج دیواری و حصول اطمینان از عدم نشت آب
  • نصب اتصالات لوله‌کشی گاز به پکیج دیواری و تست عدم نشطی گاز
  • نصب پکیج به دیوار
  • نصب لوله و دودکش دستگاه
  • راه‌اندازی پکیج دیواری
  • آموزش استفاده از پکیج به کاربر

لازم به ذکر است که به جز لوازم ضروری که داخل بسته‌بندی پکیج به منظور نصب قرار داده شده، شاید هنگام نصب این دستگاه به وسایل دیگری نظیر شیر فلکه ، شیلنگ گاز، بست شیلنگ گاز، لوله دودکش و … هم مورد نیاز باشد که نصاب ما این موارد را به همراه دارد و درصورت استفاده فاکتور آن بصورت مجزا خریدار تحویل داده می‌شود.

هزینه ایاب و ذهاب نصاب چقدر است؟

هزینه ایاب و ذهاب نصاب هم در مرحله اول نصب رایگان و برعهده شرکت است. اما چنانچه به درخواست مشتری نیاز به مراجعات بعدی نصاب باشد، این هزینه بر عهده مشتری خواهد بود.

تعمیرکارآنلاین برای انجام کلیه خدمات مربوط به نصب و راه‌اندازی، تعمیر، سرویس و سایر خدمات پس‌ازفروش پکیج‌های دیواری ایران‌رادیاتور در خدمت شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جهت ارسال تکنسین با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط : هزینه سرویس پکیج ایران رادیاتور 

در زمان نصب پکیج این نکات را در نظر بگیرید

قسمت های مختلف پکیج دیواری ایران رادیاتور

قبل از این که اقدام به نصب پکیج نمایید، موارد زیر را بررسی و انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورد.

  • حتماً از تمیز بودن لوله‌های جریان آب منتهی به پکیج اطمینان حاصل کنید.

کارشناسان فن توصیه می‌کنند که حتماً قبل از نصب پکیج یک‌بار لوله‌کشی آب شوفاژ خود را شستشو دهید تا اگر به هر طریقی مواد خارجی و رسوبات در آن وجود دارد، تخلیه شود تا به پمپ پکیج آسیبی نرسد.

  • به‌منظور تسهیل کار نصاب پکیج، لوله‌های آب منتهی به شیرفلکه را از قبل نصب‌کرده و شیرفلکه را برای آب سرد ورودی با دبی پکیج تنظیم کنید.
  • دودکشی استاندارد با مکش کافی برای پکیج خود فراهم کنید.
  • حتماً یک محافظ جریان برق به‌منظور کنترل قطعی برق احتمالی و جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی پکیج خود تهیه کنید.
  • به‌منظور نصب پکیج به دیوار حتماً از پیچ و بست‌های داخل بسته‌بندی خود پکیج استفاده کنید، تا از محکم نصب‌شدن آن بر روی دیوار اطمینان حاصل شود.

مطالب مرتبط: تعمیر پکیج ایران رادیاتور در شمال تهران 

بهترین محل برای نصب پکیج ایران رادیاتور در خانه کجاست؟

شاید یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمان نصب پکیج به ذهن شما می‌رسد، این باشد که پکیج را در کدام قسمت منزل نصب کنیم.

اما نکته مهم‌تر این است که پکیج را در کجا نصب نکنیم، زیرا با پاسخ به این سؤال می‌توان از بروز برخی خطرات و مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آورد. ما در ادامه به پاسخ هر دو این سؤالات خواهیم پرداخت.

برای نصب پکیج در یک نقطه از واحد باید به این مطلب توجه داشته باشیم که فضای موردنظر برای نصب باید حتماً شرایط مناسب برای نصب دستگاه دودکش دار را داشته باشد. یعنی باید به‌ازای هر یک کیلووات توان دستگاه یک مترمکعب فضا وجود داشته باشد.

نکته دیگر این است که پکیج‌های ایران رادیاتور هم همانند سایر برندها ابعاد مختلفی دارد برای اینکه ابعاد پکیج متناسب با فضای خود را پیدا کنید کافی است، در آپارتمان‌ها متراژ واحد را در عدد 150 و در مراکز اداری و تجاری در عدد 100 ضرب کنیم. در ضمن حداقل متراژ لازم جهت نصب پکیج‌های ایران‌رادیاتور باید 64 مترمربع باشد وگرنه نیاز به نصب دریچه هوای تازه جهت احتراق دستگاه داریم.

برای استفاده از انواع پکیج‌ها خصوصاً پکیج‌های فن دار نیز همانند بخاری‌ها باید به یک سری نکات ایمنی جهت جریان هوا و جلوگیری از تجمع گازهای سمی توجه شود. یکی از مهم‌ترین آن‌ها وجود جریان هوا و امکان تبادل هوا با بیرون است.

چه جاهایی برای نصب پکیج مناسب نیستند

در هنگام نصب پکیج ایران رادیاتور باید همواره به این نکته‌ها توجه کنید.

  • پکیج را در نزدیکی مواد قابل اشتعال مثل کاغذ، رنگ و سایر مواد سوختنی نصب نکنید.
  • دستگاه هرگز نباید در مجاورت گازهای اسیدی و خورنده مثل بالای ماشین لباس‌شویی نصب شود، زیرا ممکن است بدنه و برخی قطعات داخلی دستگاه آسیب ببینند.
  • دستگاه نباید کمتر از یک متر با دیوار مقابل خود فاصله داشته باشد.
  • فاصله دستگاه از طرفین هم تا دیوار یا جداره کابینت نباید کمتر از 2 سانتی‌متر باشد.
  • فاصله دستگاه از زمین هم در هنگام نصب نباید کمتر از 140 سانتی‌متر باشد.
  • دستگاه پکیج دیواری را نباید در توالت، حمام، رخت‌کن، زیرزمین و امثال آن نصب کرد.
  • نباید دستگاه پکیج را در فضاهایی کمتر از 8 متر مکعب نصب کرد.

به علت وجود کدام مشکل باید با نمایندگی ایران رادیاتور تماس گرفت؟

بعد از نصب پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور توسط نمایندگی شما برای حفظ طول عمر دستگاه و البته رفع ایراداتی که در طول استفاده پیش خواهد آمد نیازمند کمک گرفتن از تعمیرکاران مجرب خواهید بود. در صورتی که هر کدام از موارد که در ادامه به آن اشاره کردیم برای دستگاه شما پیش آمد با تیم کارشناسان ما تماس بگیرید:

  • گرم نشدن آب مصرفی
  • عدم گرم شدن پکیج ها
  • آب مصرفی حمام سرد و گرم شود.
  • صدای زیاد در حین کار
  • کم شدن مکرر و یا زیاد نشدن فشار بار پکیج
  • گرم نشدن تعدادی از رادیاتورها
  • مشاهده کدخطا و یا روشن نشدن پکیج

مراحل قبل از تماس با نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور چیست؟

در صورت وجود مشکل در پکیج ایران رادیاتور باید متوجه شوید که چه خطایی نمایش داده می‌شود. در نمونه پکیج‌های آنالوگ به صورت چشمک چراغ سبز و در نمونه‌های دیجیتال حروف و اعداد لاتین را برروی نمایشگر مشاهده خواهید کرد.

 بعد از شناسایی و مشخص شدن کد خطای با تماس به تکنسین ماهر مشکلات خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت مشکلات شما را حل نماییم. تیم ماهر و مجرب ما با دانش کافی در تماس تلفنی و حضورا مشکلات شما را به درستی عیب یابی و رفع خواهند کرد.

نتیجه گیری

در پایان لازم به ذکر است که تکنسین‌های ما در تعمیرکارآنلاین در هنگام نصب پکیج ایران‌رادیاتور تمام مراحل بالا را مورد بررسی کامل و دقیق انجام می‌دهند. اما شما نیز با دانستن این مسائل می‌توانید شرایط بهتری برای نصب و ایمن بودن خود و عزیزانتان فراهم کنید و با آرامش از این وسیله خوب و کاربردی استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا